У минулу п’ятницю, 20 травня 2022 року, було продовжено цикл «гостьових» лекцій викладачів кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання за освітньо-професійною програмою факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва за спеціальністю 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Сповідуючи традицію висвітлення змісту таких лекцій переповідаємо вам зміст лекцій, який подарували їх учасникам нові знання та досвід в умовах війни.
Лекцію кандидата педагогічних наук, доцента кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі Лариси Кожевнікової з теми «Міжпредметні зв’язки та їх роль у сприйнятті музичних творів» було прочитано для здобувачів освітнього рівня «магістр» спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Викладачка окреслила сутність міжпредметних зв’язків в мистецькій освіті, конкретизував провідні ідеї, принципи побудови навчальних програм, актуалізував нові підходи для моделювання освітнього процесу. Яскраві музичні приклади сприяли активізації уваги та усвідомленню ролі емоцій, мислення, уяви, фантазії у художньому сприйнятті творів мистецтва. З емоційною відкритістю аудиторія магістрантів та запрошених на лекцію бакалаврів сприймала прийом порівняння окремих тональностей музичного твору з певними кольорами та викликаними асоціаціями, а також слуховізуальні відповідності музичного та образотворчого мистецтва.
Презентація картини «Квітка-душа» здобувачки освітнього рівня «бакалавр» спеціальності Середня освіта (Музичне мистецтво) Катерини Котляр викликала значний інтерес студентської та викладацької аудиторії трьох вузів-учасників заходу.
На зустрічі здобувачів освітнього рівня «магістр» ОПП 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого (магістерського) рівня вищої освіти, викладачів Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя з доктором педагогічних наук, професором кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі Анатолієм Мартинюком висвітлювались надзвичайно актуальні станом на нині питання зв’язків європейської та української культурних традицій, розглянуті лектором на прикладі творчої діяльності київської, львівської, одеської та харківської диригентсько-хорових шкіл ХХ – початку ХХІ століть. Щирий, патріотично налаштований виступ лектора запам’ятався слухачам домінантною думкою про збереження національних традицій, ментальності українського народу, яка найбільш виразно виявилася у досвіді сучасної національної диригентсько-хорової школи.
З великим інтересом здобувачі та викладачі Університету Григорія Сковороди в Переяславі сприймали лекцію доктора мистецтвознавства, професора, ректора Інституту мистецтв Тайшанського університету Лю Бінцяна, який висвітлив проблему драматургії китайської опери: від «Сивої дівчини» Ма Ке до «Першого імператора» Тан Дуна. Матеріал лекції є оригінальним для змісту освітнього компонента «Мистецькі інноваційні технології в закладах освіти» навчального плану освітнього рівня «магістр» ОПП 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого (магістерського) рівня Університету Григорія Сковороди в Переяславі, оскільки в ньому яскраво виявився педагогічно-інтерпретаційний досвід лектора як науковця та оперного виконавця академічної музики.
Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри музичного мистецтва і хореографії ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського» Олена Реброва у своїй лекції для здобувачів та викладачів Університету Григорія Сковороди в Переяславі сфокусувала увагу на проблемі інноватики в мистецько-педагогічній освіті. Відомий в Україні вчений-методолог детально зупинилась на векторах впливу мистецтва на особистість та відповідних до них завданнях мистецької педагогіки в контексті інновацій мистецької освіти. Викликали науковий інтерес представлені етапи інтеграції викладання мистецтва, основна мета професійної діяльності вчителя, основна мета професійної діяльності вчителя музичного мистецтва та інтерпретація науковцем трудових функцій майбутнього вчителя-музиканта.
Здобутий сьогодні на «гостьових» лекціях здобувачами освітнього рівня «магістр» ОПП 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого (магістерського) рівня вищої освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі досвід цієї форми академічної мобільності викладачів сприяв подальшому розвитку інтересу до різних ракурсів спільних для університетів-партнерів освітніх компонентів, набуттю досвіду комунікації між викладачами та здобувачами різних університетів та країн.
Пресцентр кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання