18 листопада 2025 року на базі кафедри мистецької освіти і візуально-музичних практик факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки та психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі, всуперед загальнонаціональним тенденціям блекауту, у он-лайн форматі – на платформі «Zoom», відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Інноваційні підходи до системи дошкільної, шкільної, передвищої та вищої мистецької освіти».
Учасники семінару обговорили сучасні виклики, з якими стикається мистецька освіта України в умовах воєнного стану, та окреслили шляхи впровадження новітніх педагогічних технологій. Особлива увага була приділена питанням психоемоційної підтримки дітей, пошуку актуальних освітніх методик і трансформації навчального процесу відповідно до потреб часу.
Повідомляється, що до участі долучилися представники закладів дошкільної, загальної середньої, передвищої та вищої освіти, музичні керівники, викладачі мистецьких дисциплін, викладачі мистецьких шкіл, студенти та науковці з різних регіонів України.

Програма семінару включала презентації дослідницьких напрацювань, практичні сесії, обмін педагогічним досвідом та професійні обговорення. Учасники мали можливість ознайомитися з інноваційними освітніми методиками, поділитися власними напрацюваннями та налагодити фахові комунікації.
У межах семінару були розглянуті такі питання:
- Музично-оздоровча діяльність з дітьми та дорослими в умовах війни в Україні (Ірина Малашевська, м. Переяслав).
- Інтегроване музикотерапевтичне заняття з елементами казкотерапії для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку «Пісня серця» за мотивами байки Григорія Сковороди «Соловей, Жайворонок та Дрізд» (Світлана Бакай, м. Харків).
- Розвиток творчих здібностей дітей світломузичними засобами»: в рамках реалізації проєкту «Гра музики і світла» (Ірина Стахміч, Наталя Степанчук, м. Вінниця).
- Практичне використання музично-оздоровчих технологій у процесі музичних занять з дітьми (Олена Базьо, м. Пирятин, Полтавської обл).
- Гра, рух і звук: логоритміка як інноваційний засіб адаптації дітей в умовах війни» (Оксана Бурлай, м. Південне, Одеської області).
- Ритм у тілі й серці: боді-перкусія та активне слухання для малюків (Катерина Павловська, м. Пологи, Запорізька обл.).
- Джерело стійкості: використання елементів українського народознавства у музично-оздоровчій роботі з дошкільниками в умовах війни в Україні (Алла Туркот, Ірина Трофімченко, м. Хмельницький).
- Психоемоційна підтримка дітей-біженців засобами музичної творчості: практична мультимодальна модель (Наталія Урус, Одарка Лелеко, м. Рига, Латвія).

За підсумками заходу всі учасники отримали електронні сертифікати. Поза тим, учасники семінару мали змогу долучитися до збору коштів для наших воїнів-захисників.
Пресцентр кафедри мистецької освіти і візуально-музичних практик








