Факультет мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології > > Новини кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти > Практика на факультеті мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології: як враження залишилися у здобувачів

Практика – це фундамент, на якому будується професіоналізм майбутнього вчителя. Згідно з навчальним планом факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі, у період з 10 листопада по 5 грудня 2025 року студенти ІІІ та IV курсів спеціальності «Початкова освіта» проходили важливий етап своєї професійної підготовки – навчально-виробничу та виробничу педагогічну практики.

Для студентів III курсу навчально-виробнича практика стала часом занурення в освітнє середовище. Майбутні педагоги мали змогу:

  • спостерігати за роботою досвідчених вчителів-наставників;
  • вивчати особливості організації освітнього процесу в умовах НУШ;
  • самостійно розробляли та проводити уроки.

Натомість для студентів IV курсу виробнича педагогічна практика стала справжнім іспитом на зрілість. Працюючи безпосередньо в класах, майбутні випускники:

  • самостійно розробляли та проводили уроки;
  • впроваджували інтерактивні технології та цифрові інструменти навчання;
  • налагоджували психологічний контакт із учнями, демонструючи високий рівень емпатії та педагогічного такту.

Під час звітної конференції студенти поділилися своїми враженнями про проходження практики:

«Найбільшим відкриттям для мене стало усвідомлення того, що професія вчителя значно складніша, ніж здається ззовні. Це щоденна робота не лише з навчальним матеріалом, а й з емоціями, характерами, настроями дітей. Практика дала мені зрозуміти, що вчитель має бути одночасно педагогом, психологом і наставником, уміти відчувати клас і швидко адаптуватися до ситуації. Я переконалася, що вчителювання – це, без перебільшення, одна з найважчих професій, адже вона потребує великого терпіння, витримки та внутрішньої сили. Водночас саме ця складність робить її надзвичайно цінною і бажаною. Немає більшого задоволення, ніж бачити зацікавлені очі дітей і розуміти, що твоя праця має сенс. Цей досвід зміцнив моє бажання пов’язати своє майбутнє з педагогікою та працювати над собою, щоб стати фахівцем» – Катерина Тригубчук.

«Найсильніше враження – це усвідомлення того, що знати предмет і вміти його пояснити – це дві абсолютно різні навички. Практика навчила мене гнучкості: коли ідеально прописаний план уроку доводиться змінювати на ходу, бо діти зацікавилися іншою деталлю або просто втомилися. Робота з класом допомогла мені краще зрозуміти вікову психологію. Було приємно відчути момент, коли вдається встановити контакт з учнями, завоювати їхню увагу не через дисциплінарні зауваження, а через цікавий контент та щирість. Практика дала мені впевненість у власних силах і наочно показала зони, над якими ще варто працювати. Це був складний, але надзвичайно корисний досвід» – Аліна Пісковець.

«Проходження практики у 2 класі залишило в моєму серці теплі та світлі враження. Щоденне спілкування з дітьми наповнювало радістю, щирістю та натхненням. Цей досвід допоміг мені відчути атмосферу шкільного життя, краще зрозуміти внутрішній світ молодших школярів і ще більше полюбити педагогічну справу» – Вікторія Літовець.

«Під час проходження практики доводилося стикатися з різними несподіваними ситуаціями. Особливо неочікуваними були заміни вчителя. Без підготовки треба було провести урок так, щоб учні слухали тебе та чули, щоб зрозуміли урок і могли потім пояснити, що було та чому навчились. Але почула гарну фразу від свого вчителя: «у вчителів немає несподіванок». Це дало якусь свою маленьку силу та впевненість. Адже вміння абстрагуватися та підлаштовуватися – це справжня сила вчителя» – Олександра Пирогова.

«Мені дуже сподобалося проходити педагогічну практику в 2 класі. Діти були щирі, активні й допитливі, із задоволенням виконували завдання та охоче спілкувалися. Під час уроків я намагалася застосовувати різні методи роботи, щоб зацікавити учнів і зробити навчання цікавим та зрозумілим. Практика допомогла мені краще зрозуміти особливості роботи з молодшими школярами, навчила терпінню, відповідальності та вмінню знаходити підхід до кожної дитини. Цей досвід був для мене дуже цінним і ще більше зміцнив бажання працювати вчителем» – Анна Чемерська.

«Моє проходження практики в школі стало важливим і натхненним етапом професійного становлення, під час якого теоретичні знання ожили в реальній роботі з учнями, а кожен день приносив новий досвід, упевненість і розуміння справжньої ролі вчителя» – Юлія Кузьмич.

За час практики студенти продемонстрували належну теоретичну підготовку, креативність та готовність до викликів сучасної освіти. Досвід, здобутий у закладах загальної середньої освіти, стане надійною базою для подальшого професійного зростання та написання кваліфікаційних робіт.

Кафедра педагогіки, теорії і методики початкової освіти щиро дякує адміністраціям шкіл та вчителям-менторам за підтримку та фаховий супровід наших студентів. Вітаємо наших здобувачів освіти з успішним завершенням практики та бажаємо невичерпного натхнення на педагогічній ниві!

Пресцентр кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти

 

Категорії