Уже вдесяте відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих»

Факультет мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології > > Новини кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи > Уже вдесяте відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих»

23-24 лютого 2023 року в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі, за ініціативи кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи факультету педагогічної освіти, менеджменту та мистецтва, відбулася X Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих».

Конференція пройшла у змішаному форматі та була присвячена актуальним питанням розвитку сучасної української освіти.

Основними тематичними напрямами роботи конференції були:

– освіта України в умовах воєнного стану: основні тенденції й особливості організації навчання;

– технологічні засади професійної підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти;

– інтеграція теоретичної та практичної підготовки майбутніх учителів у контексті розбудови Нової української школи;

– інноваційні підходи до організації інклюзивної освіти та нові стратегії підготовки молоді і дорослих до освіти впродовж життя.

Активними учасниками та співорганізаторами конференції були представники зарубіжних та вітчизняних закладів освіти: Universitatea Pedagogicade Stat «Ion Creanga» (Молдова), Гуандунський університет нафтохімічних технологій (Китай), Харранський університет (Туреччина), Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів, Новоград-Волинський фаховий медичний коледж Житомирської обласної ради, Володимир-Волинський педагогічний фаховий коледж імені А. Ю. Кримського Волинської обласної ради.

До участі у конференції були запрошені науковці, викладачі, докторанти, аспіранти та магістранти університетів й коледжів, які взяли активну участь в обговоренні актуальних питань сучасної освіти.

З вітальним словом до учасників Х Міжнародної науково-практичної конференції звернулися: доктор історичних наук, професор, ректор Університету Григорія Сковороди в Переяславі Віталій Коцур; кандидат історичних наук, доцент, проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Університету Григорія Сковороди в Переяславі Василь Дудар; сandidate of Chemical Sciences, University Professor, Director of the Institute for Research, Innovation and Technological Transfer State Pedagogical University «Ion Creangă» (Chisinau, Republic of Moldova) Eduard Coropceanu; ректор Черкаської медичної академії, доктор філософії (кандидат медичних наук), доцент, Заслужений лікар України Інна Губенко та доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Університету Григорія Сковороди в Переяславі Ольга Шапран. Вони привітали усіх учасників із початком роботи конференції, побажали плідної співпраці та активного обговорення важливих питань сучасної освіти. Було наголошено на важливості проведення даної конференції, акцентували увагу на тому, що сучасна українська освіта потребує інноваційних підходів до навчання, інноваційних форм організації освітнього процесу, ефективних педагогічних та інформаційних технологій у підготовці сучасної молоді, що особливо актуально в умовах воєнного стану.

У ході пленарного засідання сandidate of Chemical Sciences, University Professor, Director of the Institute for Research, Innovation and Technological Transfer State Pedagogical University «Ion Creangă» (Chisinau, Republic of Moldova) Eduard Coropceanu розглянув питання стратегії розвитку дослідницької компетентності у природничих науках.

У свою чергу, doctor habilitatus, associate professor «Ion Creanga» State Pedagogical University of Chisinau (Republic of Moldova) Diana Antoci розкрила проблему формування ціннісних орієнтацій у ЗВО, а доктор педагогічних наук, професор, перший проректор, професор кафедри педагогіки й менеджменту освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Ірина Жорова ознайомила учасників конференції з новими викликами та можливостями післядипломної педагогічної освіти України в умовах воєнного стану.

Директор Володимир-Волинського педагогічного фахового коледжу імені А. Ю. Кримського Волинської обласної ради, кандидат педагогічних наук, Заслужений працівник освіти України Микола Савельєв розповів про особливості організації змішаного навчання в закладах фахової передвищої освіти в умовах воєнного стану.

Дослідила проблему здоров’язбережувального освітнього середовища медичного коледжу в умовах воєнного стану кандидат педагогічних наук, директор Новоград-Волинського медичного фахового коледжу Житомирської обласної ради Олена Солодовник.

Надалі ректор Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук, доцент Євгенія Бачинська виступала з доповіддю щодо інноваційних проєктів в системі післядипломної педагогічної освіти, а доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри іноземних мов гуманітарних спеціальностей Волинського національного університету імені Лесі Українки Людмила Гусак свою доповідь присвятила проблемі застосування технології асоціативного навчання англійської мови.

Доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Світлана Кушнірук розглянула питання поняттєво-термінологічної системи як основи дослідження сучасної педагогічної науки. Після неї доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, психології та методики фізичного виховання Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка Олександр Проніков розкрив питання щодо управлінської підготовки майбутніх учителів у закладах вищої освіти.

Проблему модернізації змісту професійної підготовки вчителів природничих спеціальностей на засадах освіти для сталого розвитку розглянув доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри біології, методології і методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі Юрій Шапран.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Університету Григорія Сковороди в Переяславі Ольга Шапран наголосила на важливості застосування технологій самоменеджменту в практиці професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи, а доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Університету Григорія Сковороди в Переяславі Наталія Онищенко проаналізувала проблему підготовки науково-педагогічних та наукових кадрів в Україні в умовах воєнного стану.

Доповіді та презентації учасників пленарного засідання були надзвичайно актуальними та змістовними.

Не менш ґрунтовними та цікавими були доповіді і презентації учасників секційного засідання. Зокрема, виступ  кандидата педагогічних наук, доцента кафедри англійської мови, літератури та методики навчання Мукачівського державного університету Віталії Гарапко був присвячений використанню індивідуальної бесіди як педагогічної моделі навчання в ЗЗСО.

Магістрант спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Університету Григорія Сковороди в Переяславі Олексій Шапран розповів про сучасні технології формування цифрової компетентності майбутніх спеціалістів у вищій школі, а доктор педагогічних наук, професор кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Університету Григорія Сковороди Анатолій Мартинюк ознайомив з українськими диригентсько-хоровими школами.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської мови для технічних та агробіологічний спеціальностей Національного університету біоресурсів і природокористування України Катерина Якушко наголосила на важливості адаптативної ролі розмовної іншомовної лексики в підготовці землевпорядників. Далі – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри природничих дисциплін Черкаської медичної академії Любов Білик розглядала проблему професійної підготовки студентів медичної академії до медико-соціальної реабілітації осіб з обмеженими можливостями.

Своїм досвідом щодо організації роботи Центру симуляційного навчання Черкаської медичної академії поділилася кандидат медичних наук, проректор з практичної роботи Черкаської медичної академії Ольга Федосєєва.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичної терапії та ерготерапії Черкаської медичної академії Анжела Демченко досліджувала проблему формування саногенного мислення майбутніх фахівців служби екстреної медичної допомоги як умови збереження їхнього психічного здоров’я, а кандидат філософських наук, доцент кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти Київського обласного інституту підвищення кваліфікації педагогічних кадрів Світлана Загурська розповіла присутнім учасникам конференції про особливості навчання студентів закладів вищої освіти в період воєнного стану.

Далі кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, психології і менеджменту освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» Анастасія Аносова звернулася до проблеми осмислення сенсів управлінської діяльності закладом загальної середньої освіти у період воєнного стану.

Проблемою визначення навчальних цілей уроку в освітньому процесі Нової української школи займалася кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Світлана Мірошник.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри суспільно-гуманітарної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» Валерія Власова досліджувала проблему організації дистанційного навчання мистецтва у змішаному режимі, а методистка відділу моніторингу якості освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» Юлія Гребеніченко звернула увагу на ціннісний аспект у професійній діяльності педагога-фасилітатора сучасного освітнього простору.

Аспірант спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Університету Григорія Сковороди в Переяславі Микола Гладкий дослідив проблему використання потенціалу спадщини скіфів в аспекті професійної підготовки майбутніх учителів та презентував свої наукові доробки учасникам конференції. А от аспірантка І курсу спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Університету Григорія Сковороди в Переяславі Вікторія Горбачевська у своїй доповіді розглянула особливості формування соціальної компетенції учнів під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану.

Потім аспірантка ІІ року навчання кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Університету Григорія Сковороди в Переяславі Наталія Мороз ознайомила присутніх з сучасними комп’ютерними технологіями навчання в системі фахової підготовки майбутнього вчителя закладів початкової освіти.

Аспірант спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Університету Григорія Сковороди в Переяславі Олександр Сухаревський дослідив проблему формування національно-патріотичних цінностей в освітньому процесі військових ліцеїв; аспірантка Університету Григорія Сковороди в Переяславі Катерина Андрійченко розглянула та проаналізувала проблему розвитку критичного мислення учнів початкової школи у військовий час засобами дистанційного навчання.

Із заключним словом до учасників конференції звернулася доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи УГСП Ольга Шапран, яка протягом роботи пленарного та секційного засідань була модератором конференції. Вона подякувала усім учасникам конференції за цікаві, змістовні, актуальні і ґрунтовні доповіді та презентації, за розгляд тих важливих питань та проблем, які цікавлять сучасну українську освіту. Наостанок пані Ольга побажала усім мирного неба, перемоги Україні у російсько-українській війні та запросила до подальшої співпраці.

 

Пресцентр факультету педагогічної освіти, менеджменту та мистецтва

Категорії