З 8 по 12 січня 2025 року викладачі факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва і методики навчання Лариса Кожевнікова; аспірант, викладач Євген Кузнєцов й кандидат економічних наук, доцент Тетяна Кузнєцова підвищили кваліфікацію, взявши активну участь у роботі ХІІ Міжнародної зимової школи «Цифрові інструменти в освітній діяльності педагога», організованої Академією інноваційного розвитку освіти.
Навчання для освітян відбулося дистанційно (з Угорщини) з 8 по 12 січня 2025 року, а тренерами виступили методист вищої категорії Інституту модернізації змісту освіти, учитель інформатики та математики ліцею інформаційних технологій № 79 м. Київ Олена Бурдун; директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Конотопської міської ради Сумської області Ганна Мещишена й практичний психолог, ведуча груп психологічної підтримки освітян Наталія Сливчук.
Програма школи охопила теми інтеграції цифрових технологій в освітній процес, використання штучного інтелекту, розроблення інтерактивного контенту, організації командної співпраці та підтримки ментального здоров’я. Учасники зацікавлено виконували творчі завдання й розміщували результати на спільній дошці Padlet, що сприяло обміну досвідом та інтерактивній взаємодії між ними та тренерами.
Підвищення кваліфікації дозволило Ларисі Василівні, Євгену Сергійовичу та Тетяні Вікторівні опанувати сучасні цифрові навички, які сприятимуть модернізації освітнього процесу як на кафедрі музичного мистецтва і методики навчання, так і на кафедрі менеджменту. Здобуто компетентності зі створення інтерактивних презентацій за допомогою платформ Gamma і Genially, розроблення графічних матеріалів у середовищах Microsoft Bing, Padlet, Copilot і ChatGPT із генерацією зображень, а також використання GitMind для створення інтелект-карт.
Викладачі вдосконалили свої навички автоматизації процесу створення освітніх матеріалів, креативних завдань і тестів за допомогою текстових генеративних чат-ботів Gemini, Copilot, ChatGPT, Perplexity. Надалі планується опанувати хмарними інструментами Magic Media та Dream Lab (Canva з використанням ШІ-технологій) для створення якісних графічних ресурсів.
«Серед опанованих компетентностей варто відзначити підвищення цифрової грамотності, уміння створювати інтерактивні презентації, навички роботи з мовними моделями ШІ, ефективну організацію колективної роботи в цифровому середовищі, техніки психологічної підтримки, розвиток критичного мислення та здатність до творчого використання інновацій», – підкреслюють учасники зимової школи.
Тема стабілізації емоційного стану та надання першої психологічної допомоги охопила алгоритми підтримки за Ізраїльським протоколом. Викладачі отримали практичний досвід моделювання діалогів і технік саморегуляції, що є важливим для підтримки ментального здоров’я як викладачів, так і здобувачів вищої освіти.
Сковородинівці переконані, що здобуті знання й навички знайдуть своє практичне застосування у викладанні. Інтерактивні презентації, згенеровані зображення й персоналізовані завдання на основі штучного інтелекту підвищать якість освітнього процесу. Використання хмарних сервісів для колективної співпраці стимулюватиме міждисциплінарні проєкти.
Опановані компетентності сприятимуть створенню сучасного інтерактивного освітнього середовища, підвищенню ефективності оцінювання, розвитку креативного мислення та співпраці, а також підтримуватимуть інноваційну культуру у вищій освіті.
Підвищення кваліфікації в межах ХІІ Міжнародної школи для освітян дозволило не лише засвоїти нові знання, а й окреслити стратегічні напрямки розвитку освітньої діяльності, що сприятиме інноваційним змінам у вищій освіті.
Пресцентр факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології