На початку травня 2024 року, викладачі кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі мали можливість прослухали ряд лекцій члена-кореспондента Національної академії педагогічних наук України, докторки педагогічних наук, професорки Наталії Морзе. Заняття проводились у межах курсу «Цифрова трансформація в освіті ЄС: дослідження та досвід», який розроблено в рамках проєкту Жан Моне «Цифрова трансформація в освіті: найкраще дослідження в ЄС» (DigTriES).
Повідомляється, що у ході лекцій Наталія Морзе наголосила на тому, що традиційне навчання зазнає постійних змін із метою вдосконалення та у зв’язку зі змінами у сфері інформаційних технологій.
«Хмарні технології сприяють доступності та зберіганню даних дають змогу оптимально збирати інформацію», – зазначила професорка.
Також Наталія Вікторівна проаналізувала загальну сутність поняття «трансформація» й розкрила аспект «цифрової трансформації» запропонувавши її узагальнену модель. Принагідно, визначила основні складові цифрової трансформації та проаналізувала європейський досвід.
«Головна мета для всіх країн Європейського Союзу до 2025 року щодо вдосконалення освіти – це доступ до якісної освіти», – наголосила Наталія Морзе та, серед іншого, акцентувала увагу на важливості підвищення цифрових навичок і компетенцій для цифрової трансформації, а також познайомила з трендами освіти 2024 року та викликами цифрових трансформацій в освіті.
Морзе розповіла про цифрову компетентність учителя, досвід Європейського Союзу і України щодо формування цифрової компетентності. Потім проаналізувала методи навчання та цифрові інструменти.
«Нині цифрова компетентність є ключовою компетентністю. Цей термін означає критичне та відповідальне використання цифрових технологій у процесі навчання, роботи та участі в суспільному житті. Важливими є й поняття «інформаційна грамотність», «медіаграмотність», «комунікація» та «співпраця», а також створення цифрового контенту», – підкреслила лекторка.
Поміж тим вона розповіла про цифрову педагогіку, яка концентрується на ефективному використанні технологій для побудови ефективного освітнього процесу, адже використання цифрових технологій в освітньому процесі сприяє досягненню кращих результатів навчання:
«Навчання має бути цікавим і гнучким. Варто застосовувати різні методи та цифрові інструменти. Штучний інтелект теж може допомогти вчителю», – додала лекторка та розглянула особливості використання ШІ, розкрила його сутність як здатність машини виконувати завдання, які зазвичай потребують людського інтелекту. Додатково Наталія Морзе ознайомила присутніх з історією розвитку ШІ, а також тим, де і як можна використовувати штучний інтелект в освіті. Разом з тим вона розповіла про сферу застосування ШІ, зокрема як помічника вчителя, генератора ідей чи технічну підтримку.
«Цифрова компетентність може допомогти в навчанні учнів та студентів», – наголосила Наталія Вікторівна.
Наразі вже відомо, що наступні лекційні та практичні заняття очікуються 10, 14 та 17 травня 2024 року.
Кафедра педагогіки, теорії і методики початкової освіти факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології безмежно вдячна Наталії Морзе за проведення цікавих та змістовних лекцій, адже цифрова компетентність є важливою складовою у процесі професійного вдосконалення фахівців.
Пресцентр кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти