З 3 по 28 червня 2024 року на кафедрі образотворчого мистецтва та методики навчання факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі триває один із видів практичної підготовки – пленер. Якими є його проміжні підсумки?
Зміст програми «Пленер» спрямований на формування культури творчої особистості та інтеграцію майбутніх вчителів образотворчого мистецтва у світ мистецтв, а також загальнолюдських і національних цінностей через їхню власну художню діяльність.
На практиці здобувачі Євгенія Прилипко й Альона Пусєва (групи ОМ-11); Ольга Гололюх, Наталія Мальчик Наталія і Євгенія Козодой (групи ОМ-21); Анна Ігнатьєва, Юлія Горюшкіна та Оксана Войтенко (групи ОМ-31) мали можливість закріпити та продемонструвати свої практичні навички у відтворенні мотивів природи, відзначаючись оригінальним почерком у малюнку та власним сприйняттям кольору та форми.
«Термін «пленер» походить з французької мови і означає «на відкритому повітрі». Це поняття стосується живопису, що достовірно відтворює кольорове багатство природи, яке розкривається під впливом відкритого неба, повітряного простору та сонячного світла. Пленерний живопис сформувався завдяки діяльності художників на відкритому повітрі, де вони безпосередньо досліджували натуру в умовах природного освітлення. Основною метою такого підходу було максимально точне відтворення реального вигляду об’єктів», – захоплено розповідають на кафедрі образотворчого мистецтва та методики навчання та додають, що практична робота з «Пленеру» є невід’ємною складовою освітнього процесу підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін і слугує продовженням занять з «рисунку», «живопису», «композиції» та «художньо-прикладної графіки».
Основним видом завдань під час пленерної практики є малювання з натури природних форм, архітектурних об’єктів, тварин та людей. З цією метою проводяться навчальні пленери, під час яких студенти на відкритому просторі в умовах природної натури відпрацьовують різні техніки: виконують етюди аквареллю, малюють історичні архітектурні споруди та пейзажі.
Керівник практики, Роман Мотузок підкреслює, що лише під час пленеру можна наочно спостерігати та відчути багатогранність кольорів, їхню взаємодію та відтінки в різноманітних світлових умовах. Відтак, ця форма творчої діяльності стає не лише важливим етапом у процесі навчання, але й інструментом для розвитку художнього таланту та відкриття нових перспектив у мистецтві.
Пресцентр кафедри образотворчого мистецтва та методики навчання