У середині листопада 2024 року кафедра музичного мистецтва і методики навчання факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі разом зі студентами IV курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання обговорили основні питання процесу проходження виробничої практики з музичного мистецтва, інтегрованого курсу «Мистецтво» в закладах середньої освіти.
Повідомляється, що у зустрічі, яка проходила у форматі онлайн-конференції, взяли участь завідувач кафедри музичного мистецтва і методики навчання, доктор мистецтвознавства, професор Тетяна Мартинюк; професор кафедри музичного мистецтва і методики навчання, доктор педагогічних наук, доцент, заступник завідувача кафедри Ірина Малашевська; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва і методики навчання, заступник завідувача кафедри Лариса Кожевнікова; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва і методики навчання, заступник завідувача кафедри Олена Ткаченко; старший викладач кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Алла Захарченко; стейкхолдер, вчитель, методист Переяславського ліцею імені Володимира Мономаха, вчитель-практик Лариса Дорошенко.
На звітній конференції було наголошено, що виробнича практика є важливим етапом навчального процесу здобувачів вищої освіти. Одним із викликів для майбутніх вчителів музичного мистецтва є інтеграція теоретичних знань та практичних вмінь з реальними умовами та сучасними вимогами.
«Уроки музичного мистецтва мають багатоаспектну діяльність – від музики до образотворчого мистецтва, театру, танцю й кіно, які потребують не тільки володіння різними методами, формами навчання та інноваційними художньо-педагогічними технологіями, а й поглибленого розуміння культури та історії. На таких уроках учні мають змогу освоїти різні види діяльності, що дозволяють їм розвивати своє критичне мислення та художньо-образне уявлення, а також навички самовираження через творчість», – коментують на кафедрі музичного мистецтва і методики навчання.
Слід зауважити, що виробнича практика на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво» дає можливість студентам об’єднати їх теоретичні знання з навичками володіння музичними інструментами та технічними засобами навчання. Поза тим, вона сприяє розвитку творчих здібностей, культури, комунікаційних та організаційних навичок здобувачів вищої освіти. Завдяки такому підходу студенти можуть повноцінно розвивати свої таланти та готовність до подальшої професійної діяльності в галузі.
Розглянуті в процесі зустрічі актуальні та важливі питання професійного вдосконалення стали черговим кроком на шляху до відкритого діалогу, досягнення взаєморозуміння між усіма учасниками освітнього процесу.
Пресцентр кафедри музичного мистецтва і методики навчання