Керівниця СБМ-ХАБу Тетяна Кузнєцова долучилася до міжнародної віртуальної зустрічі з польським науковцем Вальдемаром Влохом

Факультет мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології > > Новини кафедри менеджменту > Керівниця СБМ-ХАБу Тетяна Кузнєцова долучилася до міжнародної віртуальної зустрічі з польським науковцем Вальдемаром Влохом

10 травня 2025 року в межах функціонування Стартап-Бізнес-Менеджмент-ХАБу Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбулася міжнародна віртуальна зустріч з польським науковцем, деканом факультету Вищої школи соціально-економічних досліджень у Пшеворську (Wyższa Szkoła Społeczno-Gospodarcza w Przeworsku), доктором-інженером Вальдемаром Влохом (Waldemar Włoch).

Зустріч була присвячена одному з найактуальніших викликів сучасної вищої освіти – цифровій трансформації, а учасницею події виступила керівниця СБМ-ХАБу, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Тетяна Кузнєцова.

Польський досвід, представлений паном Вальдемаром Влохом, дав змогу не лише зазирнути в глибину освітніх реформ у сусідній державі, а й порівняти стан справ, можливості та бар’єри цифровізації між українською та польською системами вищої освіти.

Як зазначив спікер, вища освіта Польщі наразі переживає фазу активної трансформації, змагаючись із численними викликами: від модернізації інфраструктури до вдосконалення цифрових компетентностей викладачів і здобувачів вищої освіти.

Особливу увагу учасників привернули результати досліджень щодо цифрових бар’єрів. Зокрема, понад 45% польських викладачів зіштовхнулися з технічними складнощами під час дистанційного навчання, 20% студентів мали обмежений доступ до інтернету вдома, а понад половину науково-педагогічних працівників зізналися у браку навичок роботи з цифровими освітніми інструментами. Водночас держава визначила чіткі кроки до подолання цих бар’єрів: вже до 2025 року всі викладачі мали пройти підготовку з цифрових інструментів, а до 2030 року планується, що 50% освітніх курсів реалізовуватимуться у гібридному форматі.

«Особливу цінність для учасників мала аналітика щодо переваг цифровізації: еластичність освітнього процесу, його персоналізація, підвищення ефективності за рахунок автоматизації, а також розширення глобальних освітніх горизонтів. Було підкреслено, що цифровізація сприяє розвиткові сучасних навичок – роботи з даними, командної взаємодії в онлайн-середовищі, використання штучного інтелекту, – які є основою професійного успіху у XXI столітті», – переповідає Тетяна Вікторівна.

Також окрема увага була приділена гібридним моделям навчання, що дозволяють гармонійно поєднувати онлайн-інструменти з живою комунікацією, забезпечуючи як гнучкість, так і розвиток міжособистісних навичок. Ще обговорилися актуальні напрями українсько-польської співпраці – зокрема участь у програмах Erasmus+, академічну мобільність, підтримку українських здобувачів вищої освіти та викладачів, що перебувають у Польщі через війну.

У результаті зустрічі її учасники значно розширили уявлення про організаційні, технологічні та методичні аспекти цифрової трансформації вищої освіти, а також ознайомилися з передовими стратегіями адаптації університетської системи до нових реалій. Набуті компетентності – цифрова гнучкість, міжкультурна освітня співпраця, стратегічне бачення цифровізації в умовах війни – без сумніву, є підґрунтям для подальшого розвитку освітнього середовища та професійного зростання його учасників.

Подібні зустрічі є надзвичайно важливими в сучасному освітньому контексті, адже сприяють створенню спільного, міжнародного,  інтелектуального простору, де знання, досвід і партнерство є головними інструментами змін.

Пресцентр Стартап-Бізнес-Менеджмент-ХАБу

Категорії