23 травня 2025 року на кафедрі образотворчого мистецтва і методики навчання факультету мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі для студентів освітнього рівня «магістр» відбулося засідання робочої групи та зовнішніх стейкхолдерів ОПП Середня освіта (Мистецтво. Образотворче мистецтво).
Метою засідання було обговорення проєкту ОПП Середня освіта (Мистецтво. Образотворче мистецтво) на 2025-2026 н.р, з яким попередньо були ознайомлені усі присутні.
На засіданні були присутні члени робочої групи: професор Тетяна Мартинюк, доцент Ольга Стрілець, професор Анатолій Мартинюк, й здобувачі освітнього ступеня «магістр» – Мирослава Льодова, Аліна Дородько та зовнішні стейкхолдери професор Алла Руденченко, доцент Ольга Музика, доцент Сергій Коник та директор гімназії Валентина Дем’яненко.
Під час обговорення висувались пропозиції щодо удосконалення проєкту ОПП. Зокрема, Алла Руденченко зазначила, що її тогорічна пропозиція щодо збагачення змісту ОК 6, ОК 10 вивчення технік сучасного живопису та декоративно-прикладного мистецтва була врахована у затвердженій ОПП 2024-2025 н.р. З метою подальшого розвитку творчих навичок здобувачів зовнішній стейкхолдер запропонувала додати відповідне ОК.
Натомість зовнішній стейкхолдер Ольга Музика підтримала версію ОПП на 2025-2026 н.р. і зазначила, що освітньо-професійна програма «Середня освіта (Мистецтво. Образотворче мистецтво)» галузі знань А Освіта за спеціальністю А4. 12 «Середня освіта (Мистецтво. Образотворче мистецтво)» другого (магістерського) рівня вищої освіти Університету Григорія Сковороди відповідає вимогам щодо підготовки фахівців даного рівня.
Директор Переяславської гімназії №1 Переяславської міської ради Валентина Дем’яненко відзначила, що у версії ОПП 2025-2026 зберігаються та враховані пропозиції минулого року, а саме: збагачення змісту педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти (ОК14, змістовий модуль 1 «Методичні аспекти роботи вчителя закладу загальної середньої освіти») аналізом відповідних законодавчих документів, а також долучення до змісту шкали оцінювання виконання завдань з педагогічної практики завданням «Презентація у школі власного творчого проєкту з образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва».
Аналізуючи динаміку розвитку ОПП «Середня освіта (Мистецтво. Образотворче мистецтво)», зовнішній стейкхолдер, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри мистецьких дисциплін Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка Силко Р.М. зазначив, що його пропозиції щодо редакції ФК 6 та ПРН 17 у версії ОПП 2024-2025 н.р. є врахованими. Натомість з метою покращення проєкту ОПП на 2025-2026 н.р. він запропонував здійснити наступну редакцію ФК 7: «Здатність організовувати процес навчання, виховання і творчого розвитку учнів на уроках мистецтва та образотворчого мистецтва в школі та заняттях у закладах позашкільної мистецької освіти; використовувати різні форми і види освітньої, творчої та пошукової діяльності, розвивати емоційний інтелект учнів та естетичну емпатію».
Заступник генерального директора з виховної роботи Міжнародного дитячого центру «Артек», кандидат наук з державного управління, доцент Коник С.М. погодився зі змістом Проєкту ОПП на 2025-2026 н.р. і підкреслив важливість позиції, що здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти за змістом ОП залучаються до творчої, художньо-просвітницької виставкової, мистецько-оздоровчої та науково-дослідної діяльності.
Члени робочої групи, здобувачі освітнього ступеня «магістр» Мирослава Льодова й Аліна Дородько донесли до відома присутніх пропозицію їх однокурсника Дмитра Вергелеса, який відредагував формулювання ФК2 Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію з різних видів мистецтва, еволюційного моделювання, нейромережних технологій, обчислювального інтелекту для розв’язання завдань професійної діяльності, зокрема, додав позицію про нейромережні технології.
Поточне засідання робочої групи та зовнішніх стейкхолдерів ОПП Середня освіта (Мистецтво. Образотворче мистецтво) освітнього рівня «магістр» мало риси конструктивного обговорення Проєкту ОПП, проходило у невимушеній атмосфері та спонукало до подальшої співпраці щодо удосконалення ОПП.
Пресцентр кафедри образотворчого мистецтва і методики навчання