На кафедрі образотворчого мистецтва і методики навчання захищено магістерські роботи здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Образотворче мистецтво)

Факультет мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології > > Новини кафедри образотворчого мистецтва і методики навчання > На кафедрі образотворчого мистецтва і методики навчання захищено магістерські роботи здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Образотворче мистецтво)

У позаминулу середу, 13 грудня 2023 року, на кафедрі образотворчого мистецтва і методики навчання факультету мистецтв, менеджменту, педагогіки і психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбувся захист магістерських робіт спеціальності 014 Середня освіта (Образотворче мистецтво)  групи ОМ-21пм.

Як стверджують на кафедрі, модернізаційні процеси, що відбуваються у галузі освіти загалом і мистецької зокрема спрямовані на підготовку майбутнього учителя образотворчого мистецтва з високим рівнем духовно-естетичної культури, здатного забезпечити організацію навчально-виховного процесу національних традиціях, на засадах естетизації, полікультурності, здатного зміцнювати естетичні позиції учнівської молоді, збагачувати її духовний світ, підносити культуру. Переконані, що за таких умов формування високодуховної і творчої особистості з розвиненим почуттям прекрасного й стійкими смаками; людини, яка активно впливає на духовний розвиток і моральні цінності тих, кого навчає й виховує, є важливою складовою професійної діяльності сучасного педагога образотворчого мистецтва.

«Аналізуючи результати захисту кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти, слід відзначити високий відсоток успішності – 90% на заочній формі навчання. Усі члени екзаменаційної комісії висловили загальну думку щодо відповідності наведених показників вимогам сьогодення. У поточному році педагогічне спрямування кваліфікаційних робіт представлене роботами усіх випускників. У дослідженнях розроблялась проблематика підготовки майбутніх учннів з образотворчого мистецтва різноманітними засобами мистецтва. Розглядались проблеми творчого розвитку учнів, естетичного виховання школярів, інноваційні техніки образотворення, образотворчо-мислиннєва та пізнавальної сфери учнів, палітра сучасних засобів художньо-педагогічного впливу, до яких може запобігати вчитель образотворчого мистецтва. Екзаменаційна комісія констатує тяжіння випускників до самостійності, завершеності, методичної врівноваженості», – зазначає завідувачка кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Оксана Лєбєдєва додаючи, що роботи відповідають профілю наукової освіти магістрів та кафедри, на якій вони готувалися.

Водночас визнається бажаність удосконалення концептуального рівня досліджень, більшого використання у дослідженнях теоретичного досвіду сучасних українських науковців-педагогів, сегментного збільшення кількості завдань та висновків. Тематика кваліфікаційних робіт збагатилася дослідженнями пленерного живопису, методичним виконанням ляльки-мотанки  авторського виконання та мистецтвознавчого спрямування.

Аналіз перебігу та кінцевий результат державного екзамену магістрів другого рівня вищого наукового спрямування дає підстави вважати, що в цілому році викладачами кафедри  та студентами були враховані пропозиції і недоліки попередніх державних екзаменів. Обрані у поточному навчальному році теми магістерських робіт є перспективними для подальшої роботи над ними.

Відзначається, що науково-цінними є магістерські роботи: Хайнюк Олени Іванівни на тему «Етнокультурне виховання учнів 5 класу засобами традиційного мистецтва лялькарства. Авторська мотанка» (наук. керівник доцент Лєбєдєва О.О.) та Смірнова Віктора Ігоровича на  тему «Формування художньо-творчої компетентності учнів 7 класу засобами живопису»  (наук. керівник доцент Стрілець О.В.). Загалом тематика дипломних робіт випускників ОР «магістр» наукового напрямку поєднувала проблеми дослідження виховання учнів 5 класу засобами лялькарства. Магістрантами було розроблено методичні рекомендації означеного напрямку. Поза тим, представлено живопис у вимірі пленерного навчання учнів 7 класів і відмінні практичні роботи. Як лялька-мотанка з її глибоким історичним надбанням, так і персональна виставка «Я ще нічого не намалював». Обидва здобувачі рекомендовані до навчання в аспірантурі.

У цілому магістри показали себе як висококваліфіковані вчителі, представивши у презентаціях ряд власних творчих робіт та роботу з учнями у означених наукових проблемах. Ці студенти зарекомендували себе як старанні, цілеспрямовані науковці, виявили хист до наукової діяльності, зацікавленість новими, експериментальними методами сучасної педагогіки та психології.

На підставі аналізу захисту випускових кваліфікаційних робіт екзаменаційна комісія стверджує, що випускники ОКР «Магістр» наукового напрямку, мають достатній рівень підготовки. Згідно з ОКХ даних ОКР вони демонструють  високу освіченість як фахівці в галузі мистецької освіти. Зокрема, здобувачі вищої освіти виявили знання культурних надбань та традицій вітчизняного образотворчого мистецтва, готовність до його професійного викладання в сучасних умовах, в умовах війни використовувати як засіб арт-терапії,  знання з теоретичних основ образотворчого мистецтва, проявили здібності педагогічного мислення, свідомого і творчого підходу до формування навчально-виховної мети, вибору форми, методів і засобів навчання дітей образотворчому мистецтву.

 

Пресцентр кафедри образотворчого мистецтва і методики навчання

Категорії