Практики

Педагогічна практика магістрантів у ЗЗСО

Невід’ємною складовою освітньо-наукової програми 014 Середня освіта (Образотворче мистецтво) освітнього рівня магістр є педагогічна практика в ЗЗСО, що спрямована на формування науково-професійної компетентності, володіння сучасними підходами до реалізації освітнього процесу з образотворчого мистецтва в закладах загальної середньої освіти, основами провідних інноваційних художньо-педагогічних технологій мистецької освіти та засобами їх впровадження у професійній діяльності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва, викладача мистецьких дисциплін.

Метою педагогічної практики в ЗЗСО є апробація студентами експериментальних напрацювань наукового дослідження, застосування на практиці сучасних технологій навчально-виховної роботи у закладах загальної середньої освіти, формування професійно-наукових умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в виробничих умовах, виховання інтересу до професії, потреби систематично поновлювати свої знання і творчо їх застосовувати в практичній діяльності, вивчення та використання передового й новаторського педагогічного досвіду відповідно до вимог сучасного розвитку системи ЗЗСО в Україні.

Студентка ОНМ-21 Березорудська Любов Василівна під час проходження практики в Смотриківській філії Теплівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пирятинської районної ради Полтавської області підготувала учнів 6 і 8 класу для участі у районній виставці-конкурсі декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край»; з учнями молодших класів було створено колективну творчу роботу, в якій маленькі українці відобразили своє бачення прав та обов’язків; взяла участь у семінарі районного методоб’єднання «Роль проєктно-технологічної діяльності у формуванні технологічних та мистецьких компетентностей, вихованні національної самосвідомості учнів у контексті НУШ», що проходив в рамках проєкту «Панорама педагогічного досвіду», та провела для вчителів майстер-клас з виготовлення жіночих прикрас.

Науково-пропедевтична практика студентів ОНМ спеціальності «Образотворче мистецтво»

Важливим компонентом професійної підготовки майбутнього магістра освіти є формування його науково-дослідної компетентності, що забезпечується у процесі вивчення теоретичних дисциплін методологічного спрямування та під час проходження наукових практик.

Науково-пропедевтична практика магістрантів спеціальності «Образотворче мистецтво» спрямована на поглиблення та закріплення теоретичних і практичних знань набуття і вдосконалення практичних навичок з науково-дослідної діяльності, що ґрунтується на розумінні загальної логіки дослідницької роботи і застосуванні інструментарію, який прийнятий у сучасних наукових дослідженнях.

Під час науково-пропедевтичної практики (керівники професор А.П.Розсоха, доцент Т.Б.Носаченко) студенти удосконалюють практичні навички з творчої реалізації поставлених завдань дослідження: систематизують та оформляють матеріали магістерського дослідження; узагальнюють та опрацьовують результати проведеного експерименту; здійснюють практичну перевірку своєї готовності до інноваційної діяльності у галузі освіти і науки у процесі підготовки виступу на науково-практичній конференції та підготовки до публікації наукової статті; проходять стажування у відділі аспірантури, змістом якого є:

1)      ознайомлення з механізмом підготовки докторів філософії на третьому освітньо-науковому рівні;

2)      ознайомлення з переліком галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів ступеня доктора філософії;

3)      ознайомлення із змістом ОНП аспіранта, з правилами прийому та організацією діяльності аспірантури ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»;

4)      отримання практичного досвіду з роботою з інформаційними порталами, платформами та публікаціями у виданнях, проіндексованих у наукометричних базах даних, науковими періодичними виданнями України, що входять до наукометричних баз Scopus та/або Web of Science Core Collection.