ВИСТАВКИ, ОЛІМПІАДИ
11 жовтня 2024 року в університеті Григорія Сковороди в Переяславі було представлено тематичний вітраж під назвою «Музика музеїв», створений на честь сторіччя від дня народження Михайла Сікорського, визначного українського музейного діяча. Автором проекту є Лєбєдєва Оксана Олексіївна, Заслужений майстер народної творчості України, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри образотворчого мистецтва і методик навчання. Вона спільно з магістрантом Віктором Смірновим, який навчається за спеціальністю «Образотворче мистецтво», реалізувала цей мистецький проект.
Вітраж представляє собою складну художню композицію, виконану в інноваційній вітражній техніці, яка об’єднує різноманітні кольорові фрагменти у гармонійний візуальний ансамбль. Ця динамічна композиція зображує стилізований портрет Михайла Сікорського на фоні музеїв, природи та краси Переяславського краю, які так любив діяч. Розміщений у переході між першим і другим корпусом, вітраж оживив це простір, перетворивши його на справжню галерею кольорів і форм. Це демонструє, як візуальне мистецтво може відтворювати і передавати різні аспекти культурного досвіду, інтегруючи їх у сучасні простори.
Вітраж не тільки естетично збагачує простір, але й служить освітнім і культурним об’єктом, що акцентує увагу на важливості культурної спадщини та пам’яті про великих митців України.
Семінар «Арт-терапія декупажем» для всіх бажаючих науково- професорського персоналу та студентства
20 листопада 2023 року на кафедрі образотворчого мистецтва та методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі, за ініціативи декана факультету мистецтв, менеджменту, педагогіки і психології Наталії Ігнатенко, було проведено семінар «Арт-терапія декупажем». Цей захід під керівництвом Заслуженого майстра народної творчості України Оксани Лєбєдєвої поєднав мистецькі практики з елементами арт-терапії, пропонуючи учасникам занурення в світ творчості та внутрішнього гармонійного спокою.
Семінар мав за мету ознайомити учасників з технікою декупажу як ефективним засобом арт-терапії. Практична частина семінару дозволила учасникам застосувати теоретичні знання, створюючи власні композиції. Цей процес став не лише можливістю для вивчення нових художніх методів, але й створив умови для занурення в мистецький світ, де панує спокій і гармонія. Учасники відзначили, що саме цей аспект дозволив їм відчути внутрішній мир, емоційне розслаблення і відновлення, що свідчить про потужний терапевтичний ефект мистецтва.
Завершені роботи учасники могли залишити собі або передати захисникам України, що додало семінару значний соціальний вимір. Ця можливість не лише дозволила підтримати тих, хто потребує допомоги, але й поглибила відчуття співучасті та соціальної відповідальності.
В рамках Сковородинівських читань 2023 року, кафедра образотворчого мистецтва і методик навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі організувала виставку студентських робіт під назвою «Сковородинівські читання: з Григорієм Сковородою крокуємо в майбутнє». Участь у виставці взяли студенти Андрій Ходько, Руслана Мостова-Заливанська, Віталіна Гаврилюк, Олександр Звєрєв, Олександра Когут, Анна Ігнатьєва, які презентували свої твори, натхненні міськими краєвидами Переяслава, улюбленими місцями Григорія Сковороди.
Метою виставки було не лише вшанування пам’яті Григорія Сковороди, але й відтворення його зв’язку з Переяславом через художні твори. Студенти досліджували архітектурні й природні ландшафти міста, яке було для Сковороди місцем духовних роздумів і натхнення. Кожна робота відображає авторське бачення Переяслава, підкреслюючи його затишок, естетичну привабливість та багату культурну спадщину.
Творчі роботи студентів вирізняються різноманітністю художніх технік і концепцій, які об’єднує одна мета — передати красу і чарівність Переяслава. Андрій Ходько використовував детальну графіку для відтворення архітектурних пам’яток, підкреслюючи їх історичне значення. Руслана Мостова-Заливанська звернулася до акварельної техніки, щоб передати легкість і атмосферність місцевих пейзажів. Віталіна Гаврилюк застосувала пастель для створення теплих і м’яких зображень, що відображають затишок вулиць Переяслава.
Олександр Звєрєв представив серію олійних полотен, у яких майстерно грає з контрастом світла і тіні, передаючи драматичність міських видів. Олександра Когут, використовуючи техніку змішаної техніки, створила композиції, що поєднують сучасний погляд з традиційними мотивами, показуючи, як історія і сучасність співіснують у Переяславі. Анна Ігнатьєва, експериментуючи з акрилом, відтворила динаміку і колорит місцевих краєвидів, що нагадують про багатогранність міста.
Виставка магістранта Віктора Смірнова «Я ще нічого не намалював»
16 грудня 2023 року в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі відбулася персональна виставка Віктора Смірнова «Я ще нічого не намалював», організована магістрантом під керівництвом кандидата педагогічних наук, доцента Ольги Стрілець. Метою заходу було представлення пленерних робіт, створених під час літньої практики, в рамках підготовки до захисту магістерської роботи.
На виставці «Я ще нічого не намалював» представлено серію робіт, що зображують українські пейзажі, зокрема краєвиди Закарпаття, Ізмаїла, Пущі-Водиці, Переяслава та інших місцин. Твори відображають емоційність і природну красу регіонів, які стали натхненням для художника.
Віктор Смірнов використовує різні техніки живопису, зокрема олію та акварель, для створення атмосферних та яскравих зображень. Його роботи вирізняються захопленням природою, емоційним відгуком на ландшафти, що оточують художника, та експериментами з кольором і світлом. В кожній роботі автор намагається передати затишок і миловидність українських краєвидів, створюючи відчуття гармонії і спокою.
Роботи Смірнова є не тільки проявом його особистої творчості, але й педагогічного підходу. Віктор активно залучає дітей у студії «Пленерного живопису» до художньої діяльності, навчаючи їх спостерігати та зображати природні ландшафти. Його виставка демонструє можливості живопису як засобу вираження особистих почуттів і як інструменту навчання молодого покоління мистецтву.
Персональна виставка Віктора Смірнова підкреслює важливість пейзажного живопису в сучасній художній практиці, а також роль митця як педагога, який використовує мистецтво для розвитку творчих здібностей та естетичного бачення у своїх учнів.
Проведення майстрер-класів в Українському державному медико-соціальному центрі ветеранів війни
Днями за ініціативи ректора Університету Григорія Сковороди в Переяславі, доктора історичних наук, професора Віталія Коцура, та декана факультету мистецтв, менеджменту, педагогіки й психології, кандидата педагогічних наук, професора Наталії Ігнатенко, викладачі та студенти відвідали Український державний медико-соціальний центр ветеранів війни. Цей захід мав на меті сприяти соціальній та емоційній підтримці захисників України через інтеграцію мистецтва в їх повсякденне життя.
Візит був ознаменований активною участю представників кафедри образотворчого мистецтва і методик навчання. Викладачі кафедри, кандидати педагогічних наук, доценти Оксана Лєбєдєва та Ольга Стрілець, разом зі студентами організували майстер-класи, в рамках яких створювалися різдвяні ангелятка у техніці паперопластики, витинанки, а також патріотичні стрічки в техніці плетіння зі стрічок. Ці заходи дозволили учасникам на мить зануритися у світ творчості, де кожен мав можливість виразити свої почуття через мистецтво.
Особливо значущою стала спільна праця над декоративним панно «Птахи надії», виконаним у техніці декоративного розпису акриловими фарбами. Цей процес не лише об’єднав наших воїнів та студентів, а й створив простір для креативного самовираження, сприяючи емоційній розрядці та відновленню душевної рівноваги.
Крім того, викладачі кафедри, такі як Марта Генесіран, Інна Рубан та Роман Мотузок, підготували та подарували нашим захисникам інші мистецькі роботи. Ці подарунки були виконані з великою любов’ю і повагою, символізуючи вдячність за їхню мужність і героїзм.
Майстер-клас «Кольорове» до Дня художника.
До Дня художника Роман Мотузок, член Національної спілки художників України, старший викладач кафедри образотворчого мистецтва і методики навчання, провів майстер-клас з живопису, спрямований на формування творчих навичок у дітей, школярів міста Переяслава, студентів університету та всіх зацікавлених. Захід надав учасникам можливість відчути та відобразити кольорову палітру переяславської осені у своїх художніх роботах.
Під час майстер-класу учасники мали унікальну можливість створити осінню композицію, яка відображає їх власне бачення навколишньої природи. Ця форма навчання активно сприяє розвитку індивідуальних здібностей і художнього мислення молодого покоління. Майстер-клас завершився виставкою робіт, що були створені під час заходу, і спричинив формування особливої атмосфери творчого натхнення серед усіх присутніх.
Таким чином, майстер-клас «Кольорове» є ефективним інструментом розвитку творчих здібностей, стимулюючи активну участь у мистецькій діяльності і сприяючи формуванню естетичних цінностей. Ця методика підтверджує свою ефективність у контексті сучасного мистецького навчання, забезпечуючи практичний досвід і стимулюючи креативне самовираження.
Гобелен «Не рівна усім рівність»
Гобелен «Не рівна усім рівність» є мистецьким і науковим утіленням духовних концепцій Григорія Сковороди, приуроченим до 300-річчя від дня його народження. Дана робота, створена членом Спілки дизайнерів України, доцентом кафедри образотворчого мистецтва і методики навчання Ольгою Володимирівною Стрілець, втілює центральні аспекти Сковородинської думки, зокрема ідею унікальної рівності всіх людей перед Божою благодаттю.
У своїй праці Григорій Сковорода сформулював концепт «Не рівна усім рівність», який стверджує, що хоча всі люди унікальні, вони однаково наповнені Божою благодаттю. Цей принцип відображається у гобелені через метафору глиняного посуду, який, незважаючи на різні форми, завжди залишається посудом і має однакову здатність до наповнення.
Центральним елементом гобелена є портрет Григорія Сковороди, вписаний у композицію з фігуративним зображенням фонтана. Фонтан, намальований самим філософом, символізує джерело Божої благодаті, яка рівномірно розливається на всіх людей, незалежно від їх відмінностей. Образ ока, розташований у верхній частині гобелена, є символом Триєдності Бога, що підкреслює духовний аспект твору.
Гобелен виконаний у техніці «кругляння». Нитки фарбувалися майстринею вручну різними барвниками. Така методика дозволила досягти багатогранної палітри кольорів, що додає глибини та виразності твору.
Таким чином, гобелен «Не рівна усім рівність» не лише служить естетичним об’єктом, а й слугує візуальним інструментом для вивчення глибоких духовних принципів Григорія Сковороди.